Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
llesrof skrev:
fjohan82 skrev:
SvenB skrev:SMHI varnar för regn och snökaos i hela landet i natt, så nu åkte vinterhjulen på ungefär en vecka tidigare än vanligt.
Spoiler »
Var är snön? Inte i Stockholmsregionen iaf... 8)
Jag har fortfarande sommardäcken på, har kikat 10 dygn framåt och kan inte se att snö alt. kombinationen nederbörd och minusgrader ska infinna sig där jag har planer på att köra.
Eventuellt byts däck till helgen trots detta, om saker ändras i ett sent skede på väderfronten.
Senast SMHI hade rätt var väl typ 1983 eller nått sånt. Numera känns de lika pålitliga som baron von Münchhausens.
Jo det ger nog mer rätt att spå väder i kaffesump...
Användarvisningsbild
av SvenB
fjohan82 skrev:
llesrof skrev: Senast SMHI hade rätt var väl typ 1983 eller nått sånt. Numera känns de lika pålitliga som baron von Münchhausens.
Jo det ger nog mer rätt att spå väder i kaffesump...
Det kan nog stämma. Det var 1975 som SMHI flyttade från Kungsholmen till Norrköping. Du slutade man koka kaffet eftersom det installerades en bryggautomat där. :D :D
av llesrof
Nu är vinterhjulen monterade så nu är det bara till att hoppas på lite snökaos.
Användarvisningsbild
av Allinug
Om du längtar efter snökaos så är det bara att åka till Stockholm. Det är bara där man får uppleva snökaos fast det inte ens finns någon snö. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Både bilarna har vinterdäck på nu sen förra veckan.. så nu får det gärna bli vitt! (eller det kan få vänta till efter den 15:e så jag hinner få solpanelerna installerade på taket innan snön! :D

Enligt SVTs meteorolog Nitzan Cohen finns det indicier på att vi kommer få en lite kallare vinter än vanligt!
Så det finns hopp om att vi kan få lite snörikare än senaste åren. :)
https://www.svt.se/vader/amne/sasongspr ... er-2017-18
Bild
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Satan så halt det var imorse. Prioriterade uppenbarligen helt fel som bytte på bilen men inte cykeln...
Användarvisningsbild
av SvenB
Jaha, då kom säsongens första snö, provkörd.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja, precis efter eftermiddagens hjulskifte så kom snön. Och nu har den redan smält bort. Allt det blöta kommer att frysa på inatt, så jag är glad att vinterhjulen är på. Nu återstår att byta till vinterdäck på cykeln.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vi fick snö igår. -5°C i morse och rejält halt. Snön på gräset ligger kvar.
Jag provade värmen i vindrutan och snön smälter snabbt.

Bild
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 190

Föregående ägare till min 745-a me[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarn[…]

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?