Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jovani
Hej igen.
Tackar gör infon från alla.
Har frågat runt på olika Volvo specifika företag, och fått sex olika svar från
Men nästan samma summa.. olja+filter+jobb är +-200kr från varandra.
I snitt kostar ett byte 2450kr.
Filter å olja skulle kosta ca 800kr toti att göra själv.
BDS, Mekonomen, Meca etc har jag inte kollat.

Kontrollpunkterna vore väldigt intressanta att veta, uppdateringarna vill man veta mer om, troligt vis
Mer snack än verksta. För som sagts innan, varför uppdateras något som inte är korrupt?
Sen kommer man till garantier som i vissa fall biltillverkaren fullständigt ignorerar OM inte kunden
Drar ärendet till rätten å längre för att få fixat.. titta på BMW å dess bilar med rasslande kamkjedjor..
Stämplarna från märkesverkstäder är inte värda bläcket p.g.a påföljderna som ett återkalland
Skulle kosta biltillverkarna.
av intruder1400
Du gör hur du vill själv !
Har ett bra exempel på vad en uppdatering kan vara !
Lastbilen min byte dom framvagn på förra veckan !
Personbilen fick en blåtandsuppdatering !
Frågan du får ställa till dig själv om man vill missa såna ?
av Provocative77
SvenB skrev:Dessutom tror jag du får "knepigt" om du eventuellt måste använda maskinskadeförsäkringen, vid någon skada, om du inte servat på någon vettig verkstad.
Nej.
Jag rensade kopplingen på en V50 när jag gjorde en panikkörning. Den bilen hade ca: 1000 mil kvar på LFs maskinskadeförsäkring o de tre sista serviserna hade gjorts utan stämpel i boken o kunde bara styrkas med kvitto på material.
Två dagar senare så hämtade jag bilen med nybytt koppling,
av Lövet
Att det går 1 gång innebär inte att det är ok. Servar du utan kvitto och stämpel är det upp till försäkringsbolagets goda vilja. Villkorsmässigt kan de enkelt neka dig.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]