- ons 01 nov 2017, 15:28
Har en android one plus 3.. :)
Henkan skrev:Tack för tipset!!Ilduce77 skrev:Nej, min bil använder inte telefonens internet. För att den ska göra det, så måste man starta internetdelning på telefonen och det har jag inte gjort.Om du har en Androidmobil och vill dela ut din mobils internet så kan du installera en app som heter Blue Car Tethering. Kryssa i din bil i appen och ställ in bilens internetinställning på Bluetooth i stället för modem. När din mobil ansluter till bilen så startas internetdelning via BT automatiskt utan en massa handgrepp. Jag kör TuneIn på det viset och det funkar utmärkt.
Jag har helt fri surf på min telefon och tänkte därför att man skulle använda mobilens internetdelning för att spara datamängd på bilens simkort.
Men det är ju drygt att behöva göra massa åtgärder när man hoppar in i bilen om det inte behövs. Jag vill att allt ska skötas, fixas och anslutas sömlöst och automatiskt, utan att man går in i menyer och annat när man ska köra bil. :)
Du får gärna föra frågan vidare till din pst.
Om du har en iPhone har jag ingen aning hur man gör men det gör säkert någon annan här
Har en android one plus 3.. :)