Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yxerius
Tjo.

Tänkte ja skulle få lite hjälp av nån/några Volvo nördar.
Så här ligger de till, har kört Beemer i hela mitt liv, men tänkte att ja måste fan testa på nått nytt. Sista BMW'n ja ägde var en M5:a.
Så ja vill inte ha nån 1.8 litrare. Surfat runt o läst lite och fått upp ögonen för S80 T6, runt 99-00.

Nu till lite frågor angående den bilen.
Nått speciellt ja bör tänka på när ja köper en sån, nåt som brukar gå sönder, kolla om de e bytt, den servicen är gjord osv.

Sen angående Geartronic, e de det på alla t6:or?
Multiratt, Stereo (HU 801) e de också nått som alla t6:or har?

Tacksamm för lite info och råd.

//Yxerius f.d. beemer nörd som vill testa på nått nytt...
Användarvisningsbild
av VolvoNille
Yxerius skrev:Tjo.

Tänkte ja skulle få lite hjälp av nån/några Volvo nördar.
Så här ligger de till, har kört Beemer i hela mitt liv, men tänkte att ja måste fan testa på nått nytt. Sista BMW'n ja ägde var en M5:a.
Så ja vill inte ha nån 1.8 litrare. Surfat runt o läst lite och fått upp ögonen för S80 T6, runt 99-00.

Nu till lite frågor angående den bilen.
Nått speciellt ja bör tänka på när ja köper en sån, nåt som brukar gå sönder, kolla om de e bytt, den servicen är gjord osv.

Sen angående Geartronic, e de det på alla t6:or?
Multiratt, Stereo (HU 801) e de också nått som alla t6:or har?

Tacksamm för lite info och råd.

//Yxerius f.d. beemer nörd som vill testa på nått nytt...
Ja det första kan vi ta här, att inte köpa en 99-00 om du har tänkt ligga hårt på, den lådan som sitter i den är inte speciellt känd för att hålla.. 2003 så förnyades T6an med att borra upp dem lite, det blev från 2.8L till 2.9L och den fick en mer vridstarkare låda om jag inte minns fel. :???: Annars så ja det är 4-stegad gear tronic på alla T6:orna.
När du nämde multiratt så ja, du har ju farthållar knappar på vänsterdelen av ratten och knapparna för ljudanläggningen på den högra sidan.. HU-801 ingår ej, däremot HU-601.
Men för att vara på den säkra sidan så rekomenderar jag dig att köpa en 03 uppåt. :wink:
av TerSve
Köp, men var kräsen med vilken du väljer. Bilarna är väldigt billiga mot vad man får för pengarna. Det borde skilja mycket pengar mellan 00 och 03. Det är bra om mycket av slitdelar är bytta typ hjullager, turbotryckreglerventil. lamdasonder, framvagnsdetaljer kamrem, remspännare etc etc innan du köper. Bevis på att bilen är servad är ett måste. Har själv en 00 Executive. Mycket skön att köra. Lycka till.
Användarvisningsbild
av Nexus
kolla även att LMM är bytt. är tydlingen ganska vanligt fel på T6 :???:

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]

plastic restorer eller ommålning

som Kalle skrev, tvätta rent, och om du har t[…]