- tor 26 okt 2017, 16:59
Den bilden tycker jag visar en nästan rak bil, dvs liknar CC.
V90 CC D4 AWD - 17
Moderator: Moderatorer
AndS skrev:Så här finns nog inte så mycket att hämta hos Volvo med begreppet "ser ut att hänga", de uppmätta 1,5cm är bara ett mätvärde utan intresser då CC har detsamma. Så kör era bilar och njut av det, livet är för kort för att fundera på någon cm.Det er jo forholdstall/ratio å tenke på her. 1.5 cm av 6 cm er 25%. 1.5cm av 15 cm er 10%. Tenk om du plåtskjøtene var 1.5 cm større foran enn bak? Da hadde jo folk blitt gale.
skyrazer skrev:Är den sänkt med 20 mm eibach? Det känns som man borde byta fjädrar fram och låta den vara bak.barcusmrandt skrev:Ni som påpekar gällivarehäng; har med eller utan luftkuddarna bak? Jag har luft och tycker också att den hänger lite bak - tills jag startar bilen, då rätar den upp sig och tycker då snarare den blir något högre bak än fram.Ingen luftfjädring här. Hänger smått.
Supersvårt att se med svart bil och svarta hjul dessvärre. Syns mer IRL.
Djungelbrand skrev:Precis! Det är ju det som stör mig mest att Volvo visar felaktiga bilder! Dom får hävda hur mycket som helst att det skall vara så och att den ska se baktung ut och att det skall vara en jävla massa luft i främre hjulhusen MEN då får dom fan visa riktiga bilder överallt på sin hemsida.Jag köpte min XC T8 med Carbon Panel inv. och på bilderna visade att Carbonen låg i linje på mitt konsolen som var kanonsnyggt nedanför armstödet men när jag fick bilen så låg det huller om buller inte snyggt alls jag ville reklamera det med det godtogs icke då det bara var en fake bild ingen verklig.
Jag köpte en bil som skulle vara ”rak” enligt allt underlag jag hade att tillgå vid köp.
FlipperNo1 skrev:Kan du visa bildexepel på beställningsbild och motsvarande foto från dig?Djungelbrand skrev:Precis! Det är ju det som stör mig mest att Volvo visar felaktiga bilder! Dom får hävda hur mycket som helst att det skall vara så och att den ska se baktung ut och att det skall vara en jävla massa luft i främre hjulhusen MEN då får dom fan visa riktiga bilder överallt på sin hemsida.Jag köpte min XC T8 med Carbon Panel inv. och på bilderna visade att Carbonen låg i linje på mitt konsolen som var kanonsnyggt nedanför armstödet men när jag fick bilen så låg det huller om buller inte snyggt alls jag ville reklamera det med det godtogs icke då det bara var en fake bild ingen verklig.
Jag köpte en bil som skulle vara ”rak” enligt allt underlag jag hade att tillgå vid köp.
Typ samma visa här tror jag tyvärr.
skyrazer skrev:Inte för att det rör mig i ryggen att bilen "hänger lite mer bak", jag tycker till och med det ser lite sport ut.Där är nog svaret också. Det är helt säkert nån nisse som anser att nån marknad kräver säckad fjädring bak. Minns ni när e91 kom? Där var det nån cm skillnad vilket blev jättetydligt med jämn sänkning. Även min v60 lider lite lätt av kronisk överlast, väldigt lite dock.
Men... det är ju inte svårt att se var inspirationen till Gällivare-hänget kommer från
Xanthopteryx skrev:Ursäkta att jag låna tråden lite för att visa att Bilder från Volvos Bilder inte överensstämmer med verkligheten Djungelbrand.FlipperNo1 skrev:Kan du visa bildexepel på beställningsbild och motsvarande foto från dig?Djungelbrand skrev:Precis! Det är ju det som stör mig mest att Volvo visar felaktiga bilder! Dom får hävda hur mycket som helst att det skall vara så och att den ska se baktung ut och att det skall vara en jävla massa luft i främre hjulhusen MEN då får dom fan visa riktiga bilder överallt på sin hemsida.Jag köpte min XC T8 med Carbon Panel inv. och på bilderna visade att Carbonen låg i linje på mitt konsolen som var kanonsnyggt nedanför armstödet men när jag fick bilen så låg det huller om buller inte snyggt alls jag ville reklamera det med det godtogs icke då det bara var en fake bild ingen verklig.
Typ samma visa här tror jag tyvärr.