Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Om vi tittar på bilderna utifrån avstånd skärmkant och hjul så får bilen ett hängande utseende och ser baktung ut.
Men om man gör samma jämförelse mellan mark och trösklar/stötfångare så blir den rak med lite lyft baktill.
En CC som är högre förstärker då synintrycket att den ser rak ut då referensen blir mark och tröskel/stötfångare.
Så summa sumarum är det en subjektiv synupplevelse beroende av hur vi ser på bilen, vinkel , etc.
Så här finns nog inte så mycket att hämta hos Volvo med begreppet "ser ut att hänga", de uppmätta 1,5cm är bara ett mätvärde utan intresser då CC har detsamma. Så kör era bilar och njut av det, livet är för kort för att fundera på någon cm.
av phantomblot
AndS skrev:Så här finns nog inte så mycket att hämta hos Volvo med begreppet "ser ut att hänga", de uppmätta 1,5cm är bara ett mätvärde utan intresser då CC har detsamma. Så kör era bilar och njut av det, livet är för kort för att fundera på någon cm.
Det er jo forholdstall/ratio å tenke på her. 1.5 cm av 6 cm er 25%. 1.5cm av 15 cm er 10%. Tenk om du plåtskjøtene var 1.5 cm større foran enn bak? Da hadde jo folk blitt gale.

Om man tar bildet fra "Bygg min volvo", klipper ut en bit av framhjul og framsskjerm og legger over bakhjulet, ser det såher ut (R-Design m luftfjæring):

Bild

Eller T5 Inscription (Uten luftfjæring)

Bild

Altså ikke en pixel høydeforskjell.
av Djungelbrand
Precis! Det är ju det som stör mig mest att Volvo visar felaktiga bilder! Dom får hävda hur mycket som helst att det skall vara så och att den ska se baktung ut och att det skall vara en jävla massa luft i främre hjulhusen MEN då får dom fan visa riktiga bilder överallt på sin hemsida.

Jag köpte en bil som skulle vara ”rak” enligt allt underlag jag hade att tillgå vid köp.
av Djungelbrand
skyrazer skrev:
barcusmrandt skrev:Ni som påpekar gällivarehäng; har med eller utan luftkuddarna bak? Jag har luft och tycker också att den hänger lite bak - tills jag startar bilen, då rätar den upp sig och tycker då snarare den blir något högre bak än fram.
Ingen luftfjädring här. Hänger smått.
Supersvårt att se med svart bil och svarta hjul dessvärre. Syns mer IRL.
Namnlös.jpg
Är den sänkt med 20 mm eibach? Det känns som man borde byta fjädrar fram och låta den vara bak.
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Djungelbrand skrev:Precis! Det är ju det som stör mig mest att Volvo visar felaktiga bilder! Dom får hävda hur mycket som helst att det skall vara så och att den ska se baktung ut och att det skall vara en jävla massa luft i främre hjulhusen MEN då får dom fan visa riktiga bilder överallt på sin hemsida.

Jag köpte en bil som skulle vara ”rak” enligt allt underlag jag hade att tillgå vid köp.
Jag köpte min XC T8 med Carbon Panel inv. och på bilderna visade att Carbonen låg i linje på mitt konsolen som var kanonsnyggt nedanför armstödet men när jag fick bilen så låg det huller om buller inte snyggt alls jag ville reklamera det med det godtogs icke då det bara var en fake bild ingen verklig.

Typ samma visa här tror jag tyvärr.
av Xanthopteryx
FlipperNo1 skrev:
Djungelbrand skrev:Precis! Det är ju det som stör mig mest att Volvo visar felaktiga bilder! Dom får hävda hur mycket som helst att det skall vara så och att den ska se baktung ut och att det skall vara en jävla massa luft i främre hjulhusen MEN då får dom fan visa riktiga bilder överallt på sin hemsida.

Jag köpte min XC T8 med Carbon Panel inv. och på bilderna visade att Carbonen låg i linje på mitt konsolen som var kanonsnyggt nedanför armstödet men när jag fick bilen så låg det huller om buller inte snyggt alls jag ville reklamera det med det godtogs icke då det bara var en fake bild ingen verklig.

Kan du visa bildexepel på beställningsbild och motsvarande foto från dig?
av barcusmrandt
Ja de bytte ju hela mittkonsollen till S/V90 T8 utan att säga till kunderna... När jag beställde var det samma mittkonsoll som på vanliga V90 (denna bilden ligger fortfarande i instruktionsboken btw). Men när jag kollade beställningen efter några månader så hade de ändrat konsollen. Var skeptisk först, men nu måste jag säga att jag faktiskt tycker bättre om T8 konsollen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
skyrazer skrev:Inte för att det rör mig i ryggen att bilen "hänger lite mer bak", jag tycker till och med det ser lite sport ut.
Men... det är ju inte svårt att se var inspirationen till Gällivare-hänget kommer från ;-)
2013_brabus_mercedes-benz_cls_shooting_brake_9_1600x1200.jpg
Där är nog svaret också. Det är helt säkert nån nisse som anser att nån marknad kräver säckad fjädring bak. Minns ni när e91 kom? Där var det nån cm skillnad vilket blev jättetydligt med jämn sänkning. Även min v60 lider lite lätt av kronisk överlast, väldigt lite dock.
Personligen tycker jag att det ser riktigt risigt ut Bild
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Xanthopteryx skrev:
FlipperNo1 skrev:

Kan du visa bildexepel på beställningsbild och motsvarande foto från dig?
Ursäkta att jag låna tråden lite för att visa att Bilder från Volvos Bilder inte överensstämmer med verkligheten Djungelbrand.
Som är tråkigt för oss som är lite petiga ;-)
Bilagor
image1.PNG
Från Volvos Bilder
image1.PNG (283.24 KiB) Visad 709 gånger
IMG_1582.JPG
I verkligheten
IMG_1582.JPG (131.96 KiB) Visad 691 gånger
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8