Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Warg
JO! Det gick bra - herregud, det var ju ett år sedan.

Ledsen att jag är så långsam! Jag hittade en liten firma kring Karlaplan. De var ganska dyra - 900 eller 1000 kr tror jag att jag minns (för 4-hjuls). Det tog en timme från det att jag lämnade bilen tills dess att jag kunde hämta den - tre dagar innan semestern förra året.

Killen som jag snackade med sa dock att han tyckte det var lite obehagligt att fixa en fyrhjulsinställning på X40 eftersom stagen bak har en förmåga att rosta fast och gå av när man försöker ställa in dem, så han försöker att vara så försiktig han vågar vara när han ordnar till den modellen.

Jag återkommer inom kort med info om vilken firma det var, om det är intressant.
av maxxar
Gjorde 4-hjulsinställning på min S40 T4 -98 igår kostade 860:-
2 däck var snedslitna och så har jag precis bytt 1 länkarm samt en styrled. Bilen vart mycket behaglig att köra efter detta... :)
Användarvisningsbild
av Micke_vb
Kojje skrev:Framvagnsinställning är inga avancerade grejor
Hur tänker du då....?

Priser på dessa arbeten skiljer sig ganska mycket, allt från några hundralappar till flera tusen i fast pris. Klart som tusan att det inte är seriöst... En helt vanlig fyrhjulsmätning med justering tar ca. 45 min, bara tidsdebitering på ett sådant jobb ligger ju då runt 700 spänn. Sedan en investering på i runda tal 150 - 200 000:- i en utrustning som också skall betalas så hamnar man ganska lätt på tusenlappen för allt. själv debiterar jag 890:- för mitt egna märke och för andra märken 890:- + ev. extratid för oförutsedda arbeten som fastrostade skruvar/muttrar etc. den tiden debiterar jag 825:-/timme. Jag tycker att det är ett seriöst resonemang som alla (hittills) tyckt är ok...

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]