Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robin745
Vet inte ens om jag hamnat rätt men jag ska försöka ställa frågona.

Tankmätaren står allt på tomt fast jag tankat för 250:- och sen stälde jag bilen i garaget ( 2 km resa fåna macken). så vad ska jag gör för att den ska funka igen?

C-l¨s som inte vill låsa dörrarna (kombi) jag har rivit hela förar dörren och spruta i 5-56 i alla kontakerna och sen så testa jag med att försöka låsa dörren med att tryck ned lås knappen efter lite lirkande så låser sig alla dörrar men så fort jag släpper taget så låser den upp alla dörrar igen, vad ska man gör för att få det att funka ör att slippa köpa en riskokare till bil. Vänligen kom med tips och sånt.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Troligen har tankarmaturen rostat, ta upp den och kolla.
Användarvisningsbild
av Robin745
fribbe_740 skrev:dörrarna finns ett relä till, byt det! kolla jorden för tankarmaturen, sitter på vänster bak hjulhus under all inredning

det är det att pundar kärringen som ägde bilen innan troode väl att hon var elektriker för när man stänger förardörren och sitter i förarsätet och låser då funkar allt som det ska, Hon miisslyckades hårt som låssmed för jag har för mig att en nyckel är för tändning en för dörren för låset rör sig inte när man stoppar in dom nycklar jag fått samt att dom passar inte till passagerar sidan och inte till dörren bak.
Användarvisningsbild
av Robin745
Fluffen skrev:Troligen har tankarmaturen rostat, ta upp den och kolla.
och hur ska man komma åt den?
Användarvisningsbild
av fribbe_740
Robin745 skrev:
ta ut inredningen i bagageutrymmet på golvet. till höger om vänstra hjulhuset sitter en lucka med fyra skruvar. skruva dän den så ser du tankarmaturen. kolla om nipplarna som slangarna sitter på har rostat. och kolla så att alla kablar ser ok ut
Användarvisningsbild
av Robin745
fribbe_740 skrev:
Robin745 skrev:
ta ut inredningen i bagageutrymmet på golvet. till höger om vänstra hjulhuset sitter en lucka med fyra skruvar. skruva dän den så ser du tankarmaturen. kolla om nipplarna som slangarna sitter på har rostat. och kolla så att alla kablar ser ok ut

ok tack för info ska kolla upp och kommer med resultatet
Användarvisningsbild
av Pliind
Robin745 skrev:
fribbe_740 skrev:dörrarna finns ett relä till, byt det! kolla jorden för tankarmaturen, sitter på vänster bak hjulhus under all inredning

det är det att pundar kärringen som ägde bilen innan troode väl att hon var elektriker för när man stänger förardörren och sitter i förarsätet och låser då funkar allt som det ska, Hon miisslyckades hårt som låssmed för jag har för mig att en nyckel är för tändning en för dörren för låset rör sig inte när man stoppar in dom nycklar jag fått samt att dom passar inte till passagerar sidan och inte till dörren bak.
kan kanske ha bytt tändningslås och passagerar dörrarna? så vart det med min.. ganska surt att behöva ha 3 nycklar (tändning, dörr, skuff)
Användarvisningsbild
av Robin745
Sweeman skrev:
Robin745 skrev:

kan kanske ha bytt tändningslås och passagerar dörrarna? så vart det med min.. ganska surt att behöva ha 3 nycklar (tändning, dörr, skuff)

ja du det sjuka är att jag vet inte hur jag ska göra nu får väl adress ändra till bilen :roll:

så har du någon tips på hur jag ska göra???

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]

Att du inte skulle få kallstarta eller dra[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]