Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1201888
Det är "vanlig" höger gänga, så det är rätt. Förr var det ju 2 koniska lager som man fick justera med muttern och låsa med en saxpinne, men så är det inte längre. Dessa kunde man byta lager i, men det går inte längre utan hela navet är "en enhet". Så det ska dras fast ordentligt (vet ej momentet). Bör vara uppåt 300 Nm
#1202013
lennarte skrev:Det är "vanlig" höger gänga, så det är rätt. Förr var det ju 2 koniska lager som man fick justera med muttern och låsa med en saxpinne, men så är det inte längre. Dessa kunde man byta lager i, men det går inte längre utan hela navet är "en enhet". Så det ska dras fast ordentligt (vet ej momentet). Bör vara uppåt 300 Nm
Hej stort tack för hjälpen.

Drog åt dom riktigt hårt, nu ska jag köra 10mil, sen extra drar jag en sista gång för kolla att det är 100%

Skönt ha helt nya Bromssköldar nu runtom, skivor, klotsar, renoverade Bromsok, slangar, välsmort och bra gjort blev det.
Riktigt nöjd nu.

Besiktning nästa :)

Stått ute oanvänd i 5 månader??? […]

Gaspedalen har ingen fysisk kontakt med motorn all[…]

Underkänd på avgasrening

Kolla noga efter tjyvluft hela vägen mellan L[…]

(Efter)-montera original subwoofer

Jag har inte ens letat upp var den sitter i den XC[…]