- sön 29 jul 2007, 14:00
Klart det är skillnad, men kom inte och säj att emulerande silikon är bra.
Även det ställer till det för lackare.
Silikon är ett glansmedel och är inte bra i vilken form det än är.
Att en del börjar använda det är för de insett att det är svårt att slå glansen det ger.
Att sen autosmart inte vill visa att de använder det på sin webbsida eller på flaskorna är en annan sak. Det står klart och tydligt i databladen.
Tycker det bara är fegt att inte göra det.
Deras försvar för det var ju att de inte vill skylta med det eftersom det har negativ klang.. tro fan för det när det är silikon....
Skall man ha hög hållbarhet så väljer man inte vax alls.
Som jag sagt tidigare finns numera Sonax hårdvax utan silikon. Det är extremt blankt. Har lagt det på många bilar nu. HAr jämfört det med olika vaxer/toppskydd som autosmart har. Kan inte säja det är sämre än dem, snarare bättre.
Greetz
NicklasO skrev:För det första heter det silikon, om du inte önskar att ta allt på engelska..Bara en vana.. Sorry,,,,
För det andra har du ingen anning om vad du pratar om.Vi har redan haft denna debatt och den förlorade du och autosmart ganska stort..
Jag vet vad som skiljer flyktiga silikoner som i sonax burkar mot emulgerade, och det är enormt stor skillnad.
Emulgerade silikoner är som sagt just inte flyktiga så det spelar ingen roll om du använder dem bredvid en lackbox, dem är lätta att tvätta bort.
Klart det är skillnad, men kom inte och säj att emulerande silikon är bra.
Även det ställer till det för lackare.
Men det är som vanligt inte värdt att debbatera med dig för om dina fakta inte räcker till hittar du på istället.Snarare att du/ni inte hittar någon fakta som säjer emot det jag säjer.
Silikon är ett glansmedel och är inte bra i vilken form det än är.
Att en del börjar använda det är för de insett att det är svårt att slå glansen det ger.
Att sen autosmart inte vill visa att de använder det på sin webbsida eller på flaskorna är en annan sak. Det står klart och tydligt i databladen.
Tycker det bara är fegt att inte göra det.
Deras försvar för det var ju att de inte vill skylta med det eftersom det har negativ klang.. tro fan för det när det är silikon....
Carneuba vax är absolut mkt bra att lägga på utställningsbilar, speciellt med solid lack, men som sagt är skyddet inte speciellt bra.Juppz.. Men på utställnijngsbilar elelr bilar du vaxar ofta spelar inte hållbarheten så mycket roll.
Skall man ha hög hållbarhet så väljer man inte vax alls.
Du tycker inte att Platinum är speciellt, men det gör enormt många andra i europa, det säljer extremt bra över allt.Jo jag vet att det säljs, men det gör andra medel också. Inkl Turtle vax, inte innebär det att det är bäst för den skullen.
Vilket vax med samma glanstal, och hållbarhet som platinum/superblank skulle ni rekomendera då?Tycker för övrigt inte vax har speciellt med hållbarhet. 3-6 månader på sin höjd om du inte tvättar bilen med de medlen som krävs för att få den ren.
Som jag sagt tidigare finns numera Sonax hårdvax utan silikon. Det är extremt blankt. Har lagt det på många bilar nu. HAr jämfört det med olika vaxer/toppskydd som autosmart har. Kan inte säja det är sämre än dem, snarare bättre.
Frånsett från sonax flytande silikonvax då...Fortfarande är det den gamla röda du tänker på. Den nya finns det ej silikon i..
Greetz