Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej. Upptäckte idag att när jag blinkar höger så blinkar även blink-lampan som blinkar när man har släp tillkopplat. Vad kan det bero på? V70-04
Mvh/Thomas
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle nog börja med att ta isär kontakten till draget, den ligger oftast på högersidan om batteriet.
Då har du iaf. konstaterat att det inte är dragkopplingen som strular. För min del är den alltid isär
och när jag använder draget så snäpper jag ihop kontakten bara.
av Kermithboy
Ja jag tänkte att de kan vara strul med kontakten till dragkroken. Tänkte inte på att det kan finnas en kontakt att dra isär. Tack för tipset. Ska genast kolla
av Kermithboy
Det hjälpte inte att dra isär kontaktstycket till dragkroken tyvärr.

Däremot va en blå ledare från bilens kontaktstycke urtagen ur kontakten och tejpad lös. Dock lär ju inte det ha med felet att göra.
Användarvisningsbild
av wissel
Har du låst o larmat på bilen o väntat en stund? Så enheterna går i sleepläge?
Vet inte om det skulle kunna hjälpa men det är ju gratis att testa! ;-)
För min del så gör jag min bil strömlös TOTALT åtminstone var 3 månad, allt går
ner o precis allt måste upp igen med fräscha inställningar. Tänker på DATORvärlden där
många problem "återställs" av omstarter. Kostar inte mer än några minuter att fixa. Men gör det rätt
...inte bara att plötsligt lyfta minuskabeln, ur med nyckeln, vänta för att efter 2-5 minuter lyfta minuskabeln.
Kan vara en myt det här med men ibland funkar det..istället för att felsöka o reparera in absurdum.
Gillar kreativa försök som ibland lönar sig på riktigt. ;-)

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]