- tis 29 aug 2017, 15:43
Min bil plingar om jag släpper ratten för länge. Däremot är den tyst om linjerna försvinner.
Moderator: Moderatorer
sorsj skrev:Instämmer med Flajjan. Jag tycker att Pilot Assists 'styrhjälp' är alldeles för oprecis (=vinglig) så den använder jag helt enkelt inte. Den adaptiva farthållaren är däremot suverän så när som på samma kritik där också: om bilen framför bromsar in och tar av så att det blir fri väg, är farthållaren väldigt långsam med att sätta fart igen.Tycker den fungerar mycket bättre sedan jag fick min bil uppdaterad i Juli, inte alls lika vinglig och styr in mjukare.
andreas 80 skrev:Anledningen är ett antal farliga situationer tidigare i XC60, där den adaptiva farthållaren har gasat på fullt när bilen framför försvinner från radarn - problemet var bara att bilen framför rundade en skarp sväng, med resultatet att XC60n gasade på hårt in i svängen.sorsj skrev:Instämmer med Flajjan. Jag tycker att Pilot Assists 'styrhjälp' är alldeles för oprecis (=vinglig) så den använder jag helt enkelt inte. Den adaptiva farthållaren är däremot suverän så när som på samma kritik där också: om bilen framför bromsar in och tar av så att det blir fri väg, är farthållaren väldigt långsam med att sätta fart igen.Tycker den fungerar mycket bättre sedan jag fick min bil uppdaterad i Juli, inte alls lika vinglig och styr in mjukare.
barcusmrandt skrev:Så är det, de som råkar ut för sådana överraskande situationer må vara duktiga bilförare men har en bit kvar innan de blir en duktig biloperatörer - tänkvärt!?andreas 80 skrev:Anledningen är ett antal farliga situationer tidigare i XC60, där den adaptiva farthållaren har gasat på fullt när bilen framför försvinner från radarn - problemet var bara att bilen framför rundade en skarp sväng, med resultatet att XC60n gasade på hårt in i svängen.sorsj skrev:Instämmer med Flajjan. Jag tycker att Pilot Assists 'styrhjälp' är alldeles för oprecis (=vinglig) så den använder jag helt enkelt inte. Den adaptiva farthållaren är däremot suverän så när som på samma kritik där också: om bilen framför bromsar in och tar av så att det blir fri väg, är farthållaren väldigt långsam med att sätta fart igen.Tycker den fungerar mycket bättre sedan jag fick min bil uppdaterad i Juli, inte alls lika vinglig och styr in mjukare.