- tor 26 jul 2007, 11:28
Nog vill jag minnas att det var något av dessa system som vv eller f-bolagen använde.
Om inte, vad för utbetalningssätt används annars?
Mycket möjligt du har rätt i vad du skriver. Jag bara nickade och höll med då hon föreslog hur jag skulle förenkla min hantering av dessa utbetalningar. Har inte en blekaste om vad systemet kallades.
Brainded skrev:Kört med pg/bg?anp skrev:Ringde damen (företagsrådgivare på swedebank) för att reda ut detta.Larre skrev: :D Är du sann? Det skulle spara mig en del tid. Inte ofta det kommer avier, men ändå.Tror det funkar med alla utbetalningar till dig, oavsett om du specat vilka som kan tänkas göra en sådan.
Du menar så att oavsett vilket företag avsändaren av utbetalningen är, så kommer den in på mitt bankkonto i stället för på en avi? Eller menar du att jag måste speca vilka de presumtiva "utbetalarna" är, t ex mitt f-bolag, för att det ska funka?
VV och ett par f-bolag jag har bilaffärer med, skickar i vart fall ut en lapp där det står något i stil med "vi samarbetar med bla bla bla..." Där det står beloppet som satts in på mitt konto, och varför.
Jag behöver inte göra något alls för att få tillgång till åter/utbetalningen.
Kolla med din bank, de borde veta mer om detta.
De flesta försäkringsbolag, offentliga förvaltningar osv är anslutna till deras system sus, så det ni kan göra är att säga till om att alla utbetalningar som kommer via sus ska gå direkt till ert konto oavsett vilken bank ni har kontot hos.
Om utbetningsavin istället kommer via pg/bg så är det däremot kört då dessa system (pg ägs av nordea och bg är samägt mellan bankerna) inte har denna funktionen. Men som sagt, alla avier som kommer via sus kan du i alla fall slippa!
Ang. min försäkring så har jag inte hunnit rota fram papperen igen, ska in och krita på avtalet för min nya försäkring imorgon vilken hos det bolaget blir betydligt billigare.
mvh
Anders
Nog vill jag minnas att det var något av dessa system som vv eller f-bolagen använde.
Om inte, vad för utbetalningssätt används annars?
Mycket möjligt du har rätt i vad du skriver. Jag bara nickade och höll med då hon föreslog hur jag skulle förenkla min hantering av dessa utbetalningar. Har inte en blekaste om vad systemet kallades.
Volvo 240 Etanol edition