Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Hur fungerar belysningen i backspeglarna? Nu har det ju börjat bli mörkt, men jag har aldrig sett att de lyser ex när man öppnar dörren.

Sedan har har en fundering kring markbelysningen på dörrarna. På alla utom förardörren fungerar denna, men på förardörren är den död. Men jag tittade lite i mörkret i går och det verkar sitta ett glas i underkant av förardörren, men ingen belysning.

Kan någon bringa lite klarhet i detta vore jag tacksam :D

EDIT 1: V70 -14

EDIT 2: Nu förstår jag hur belysning under backspeglarna fungerar :oops:

Men det verkar som att lampan under dörren har försvunnit in i själva dörren. När man plockar bort den genomskinliga plastbiten (prismat) så ser man att det lyser långt där inne :D

Ska fixa en bild...
Senast redigerad av 1 trasker, redigerad totalt 0 gånger.
Här kommer en bild.

Då blir ju frågan i stället, hur plockar man loss dörrsidan :P
Bilagor
IMG_3917.JPG
IMG_3917.JPG (83.51 KiB) Visad 2408 gånger
trasker skrev:Hej,

Hur fungerar belysningen i backspeglarna? Nu har det ju börjat bli mörkt, men jag har aldrig sett att de lyser ex när man öppnar dörren.
EDIT: V70 -14
De lyser när du tänder belysningen via fjärren.

Varför ska du ta bort dörrsidan? Bara att googla =)
Det är jag som är otydlig.

Markbelysningen som sitter nere i dörren är det som lossnat. På bilden ser man att det är tomt bakom glaset men att det lyser inne i dörren.
Perra83 skrev:En funktion som jag gillar och använder när det är mörkt och precis parkerat och stängt av motorn. Då duttar jag till på helljusspaken så lyser det så fint runtom bilen.
Använder med det, för att det lyser så fint :wink:

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]