- tor 17 aug 2017, 11:05
#1192022
Hej kamrater, tänkte höra om någon råkat ut för liknande fel så jag slipper byta massa delar i onödan.
Var ute och körde en dag, i takt med att spänningen gick nedåt började även bilen gå ryckigt och till slut dog.
Efter det hade jag ingen gnista, det var tillräckligt med bensin i tanken.
Påbörjade felsökning hemmavid, har rengjort alla jordpunkter, kollat kablar både i skuff, undertill och under huven.
Har provat med andra delar, dock fungerande tändplatta, jetronicbox, tändspole, bränslepump.
Rengjort fördelarlock och provat utan resultat.
Gjort en översikt/kollat det jag kommit på som kan vara felande men utan resultat.
Kan ju likaväl vara delvis fördelare/rotor eller andra tändningsdelar som behöver bytas men tänkte kolla här först om något råkat ut för samma problem.
Men är märkligt att bilen tappar så otroligt mycket ström efter en provstart, då det bara är startmotor som går.
Sedan sekunden efter man provar igen så är allt stendött.
Om jag förstått det hela rätt så ska det brytas, det ska ej komma fram soppa, om det är något fel i systemet.
Har ju ingen gnista heller så det finns nog ett samband.
Har mätt upp 11,83 v till huvudpumpen nr 1 men har ej ström alls till pumpen i tanken nr 11.
Går det att bygla kablar och isåfall vilka undertill säkringarna?
Tacksam för alla tips, allt välkomnas!
Var ute och körde en dag, i takt med att spänningen gick nedåt började även bilen gå ryckigt och till slut dog.
Efter det hade jag ingen gnista, det var tillräckligt med bensin i tanken.
Påbörjade felsökning hemmavid, har rengjort alla jordpunkter, kollat kablar både i skuff, undertill och under huven.
Har provat med andra delar, dock fungerande tändplatta, jetronicbox, tändspole, bränslepump.
Rengjort fördelarlock och provat utan resultat.
Gjort en översikt/kollat det jag kommit på som kan vara felande men utan resultat.
Kan ju likaväl vara delvis fördelare/rotor eller andra tändningsdelar som behöver bytas men tänkte kolla här först om något råkat ut för samma problem.
Men är märkligt att bilen tappar så otroligt mycket ström efter en provstart, då det bara är startmotor som går.
Sedan sekunden efter man provar igen så är allt stendött.
Om jag förstått det hela rätt så ska det brytas, det ska ej komma fram soppa, om det är något fel i systemet.
Har ju ingen gnista heller så det finns nog ett samband.
Har mätt upp 11,83 v till huvudpumpen nr 1 men har ej ström alls till pumpen i tanken nr 11.
Går det att bygla kablar och isåfall vilka undertill säkringarna?
Tacksam för alla tips, allt välkomnas!
rwd, enda rätta