- ons 25 jul 2007, 17:37
Idag när jag slutade jobbet och skulle starta bilen så tog det runt 4-5 sekunder innan bilen med tvekan hoppade igång. Det stod inga meddelanden om något i displayen och inga batterilampor som lös. Gjorde en sökning och då tipsade folk om att liknande symptom kunde bero på dåligt batteri, tändstift alt fel mjukvara i bilen. Tändstiften byttes på senaste servicen för ca 900 mil sedan, liknande problem har aldrig tidigare uppstått. Kan bilen haft en tillfällig svacka eller ska jag handla ett nytt batteri imorgon?
Bilen är uttagen maj 03 och har strax rullat 13 000 mil. Jag vet inte om batteriet är bytt tidigare så det kanske är dags nu?
När jag kom hem stängde jag av bilen och startade den igen, då hoppade den igång direkt som den brukar.
1. Vad kostar ett nytt batteri, inget från Micro eller liknande utan ett riktigt bra batteri?
2. Kan det vara en idé att köpa ett D5 batteri för att få lite mer kräm?
3. Sitter batteriet till vänster om reservhjulet (har aldrig kikat där så jag antar det)?
4. Något speciellt verktyg eller annan procedur man ska tänka på?
Hade varit surt att få åka buss till jobbet imorgon, då kan man ju inte fisa och peta sig i näsan hur som helst
Bilen är uttagen maj 03 och har strax rullat 13 000 mil. Jag vet inte om batteriet är bytt tidigare så det kanske är dags nu?
När jag kom hem stängde jag av bilen och startade den igen, då hoppade den igång direkt som den brukar.
1. Vad kostar ett nytt batteri, inget från Micro eller liknande utan ett riktigt bra batteri?
2. Kan det vara en idé att köpa ett D5 batteri för att få lite mer kräm?
3. Sitter batteriet till vänster om reservhjulet (har aldrig kikat där så jag antar det)?
4. Något speciellt verktyg eller annan procedur man ska tänka på?
Hade varit surt att få åka buss till jobbet imorgon, då kan man ju inte fisa och peta sig i näsan hur som helst

S60 2.5T - Trevlig bil.