- ons 26 jul 2017, 22:49
Märkte idag när jag körde iväg från parkeringen att bilen ryckte på låga växlar, körde ett litet tag så började Motorlampan å lysa, tog å läste av den med min kina skit och lyckades få fram att de är nått med spjällen å göra, Har tidigare rengjort den pga ojäm tomgång vid frihjul, vilket löste problemet då och fortfarande. Har ni några tips på vad som behövs kanske göras? eller är det raka vägen till Volvo å byta spjällen?
Raderade även felkoden, startade om bilen ett par gånger för att de iaf de skulle komma upp, (jag vet att de inte är vanligt att de kmr upp direkt) men av ren nyfikenhet så gjorde jag de. Körde en lite sträcka å testade å köra på 1-2 växle, dock utan några ryck, som att bilen skulle gå normalt.
Förövrigt så går bilen alldeles utmärkt. Kan de kanske vara nått tillfälligt bara? nå skit som lyckats hamna där å sedan försvunnit? eller dylikt.
Volvo v70 2.0F 2008
Raderade även felkoden, startade om bilen ett par gånger för att de iaf de skulle komma upp, (jag vet att de inte är vanligt att de kmr upp direkt) men av ren nyfikenhet så gjorde jag de. Körde en lite sträcka å testade å köra på 1-2 växle, dock utan några ryck, som att bilen skulle gå normalt.
Förövrigt så går bilen alldeles utmärkt. Kan de kanske vara nått tillfälligt bara? nå skit som lyckats hamna där å sedan försvunnit? eller dylikt.
Volvo v70 2.0F 2008
- By ThorHammer