Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Skulle testa 12 v uttaget i bagageutrymmet en dag men ingen ström fanns. Kollade säkringen som var hel. Finns det nåt mer man kan kolla? Annars får bilfirman som sålde bilen ta tag i det när jag lämnar in den på 12000 milaservice. Bilen är en V70 2.4 170 man -04.
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Ok jag har inget sånt motstånd på den platsen. Vad kan ett sånt kosta ?
Det innebär ju att uttaget aldrig har funkat för förra ägarna, iofs var det en firmabil så dom brydde väl sig inte.
Användarvisningsbild
av ragge1
50-60 spenn
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Japp 53 kr på Volvo. Var in och beställde idag den kommer imorgon. Då får vi se om det blir nån fart på strömmen bak.
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Nää uttaget funkar inte trots motstånd installerat. Finns det något annat man kan kolla ?
Användarvisningsbild
av #27
Dum fråga men sitter kabeln i 12v uttaget???
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Ja jag har kollat bakom panelen och kontakten sitter i. Men man kan ju följa kabeln framåt i bilen och checka eventuella kabelbrott.
Användarvisningsbild
av cycler
testa också att möta på olika ställen och följ dig fram.

/C
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Då har jag gjort lite felsökning och konstaterade att strömmen var dragen till plats 16 i säkrinsdosan bak. Enligt instruktionsboken skall det ju vara plats 7. Kan man koppla om hur som helst själv eller måste det lämnas in till experterna på Volvo.
Oljebyte i Haldex

Hej. körde en sväng i normalkörning[…]

Möjligen kom den grå beläggningen […]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det var det jag misstänkte efter att ha titta[…]

Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]