- mån 24 jul 2017, 20:24
#1187125
(impuls) köpte i lördags en 1997 C70 Coupe T5 manuell med knappt 26000 mil på, köpte den som rep/reservdelsbil men skattad och besiktad.
Lagret i Ac-kompressorn var skuret och säljaren hade också fått info av en mek att det också var ett vevstakslager som knackar. Kompressorn lät för jävligt, men ett par duschar 5.56 i remskivelagret med några mils mellanrum tog oss hem från Stockholm till Dalarna till slut.
Satte idag i en rem från en 850 utan Ac och bilen lät som en T5 ska göra igen, mulligt gött!
"Lagerknacket" som var omöjligt att uppfatta över skramlet från kompressorn tidigare hördes nu, men är väldigt tveksam till att det är ett vevstakslager. Ljudet börjar höras först när motorn börjar bli varm, ett tickande som försvinner när varvet ökar lite.
Lyftare? Borde väl höras även vid andra varvtal än tomgång?
Mike
Lagret i Ac-kompressorn var skuret och säljaren hade också fått info av en mek att det också var ett vevstakslager som knackar. Kompressorn lät för jävligt, men ett par duschar 5.56 i remskivelagret med några mils mellanrum tog oss hem från Stockholm till Dalarna till slut.
Satte idag i en rem från en 850 utan Ac och bilen lät som en T5 ska göra igen, mulligt gött!
"Lagerknacket" som var omöjligt att uppfatta över skramlet från kompressorn tidigare hördes nu, men är väldigt tveksam till att det är ett vevstakslager. Ljudet börjar höras först när motorn börjar bli varm, ett tickande som försvinner när varvet ökar lite.
Lyftare? Borde väl höras även vid andra varvtal än tomgång?
Mike
Senast redigerad av 1 mikethebik, redigerad totalt 0 gånger.
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956