- tis 13 jun 2017, 06:09
Man kan göra slut på den på under 10,000mil med felaktigt körsätt.
Min har gått 30,000mil+ med orginal, och S70n jag hade innan hade gått 36,000mil med orginal när den såldes.
Rullar nog med orginal ännu. Bor förvisso på landsbygden, och kör inte mycket i stan, men drar släp inkl husvagn.
Jag tror att det är slavcylindern med lager som ger sig först vid normalt kopplingsanvändande. Då läcker den, eller för oljud.
Svänghjuls-knackandel förekommer också, men är inte så supervanligt på 140hk och 170hk.
Men skulle jag få lov att byta min koppling innom snar framtid, så byttes nog svänghjulet också.
Våfflan90 skrev:Då har jag varit och kollat upp kopplingen, som han på verkstan sa; "Den är lite sliten efter snart 28000mil, MEN den slirar inte och det är inga andra fel vad jag kan känna, kör på med denna"Man byter ju inte koppling enbart baserat på milen, som en kamrem, utan enbart på funktionen.
Puuh, då slapp jag fundera på den delen, nu återstår bara allt annat jag tänkt göra på pärlan, jag återkommer med hur det gått :) !
Man kan göra slut på den på under 10,000mil med felaktigt körsätt.
Min har gått 30,000mil+ med orginal, och S70n jag hade innan hade gått 36,000mil med orginal när den såldes.
Rullar nog med orginal ännu. Bor förvisso på landsbygden, och kör inte mycket i stan, men drar släp inkl husvagn.
Jag tror att det är slavcylindern med lager som ger sig först vid normalt kopplingsanvändande. Då läcker den, eller för oljud.
Svänghjuls-knackandel förekommer också, men är inte så supervanligt på 140hk och 170hk.
Men skulle jag få lov att byta min koppling innom snar framtid, så byttes nog svänghjulet också.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.
- By UnleashFusion