- mån 17 jul 2017, 13:05
Är det någon mer som upplevt att V90CC D5 aut har en väldigt konstigt mappad gaspedal? Min tidigare XC70 D5 aut kunde jag enkelt köra i stadstrafik genom att bara släppa upp gaspedalen och motorbromsa före en korsning, rondell, gatuhörn eller övergångsställe. Min V90CC måste jag alltid hålla in med bromsen vid liknande tillfällen. Släpper jag upp gaspedalen hastigt håller sej motorn runt 1400-1500 varv och faller väääldigt långsamt därifrån, man måste liksom bryta av med en bromsning för att motorn ska gå ner på tomgång. Jag får köra bilen lika mycket med bromspedalen som med gaspedalen och framfälgarna får en fin brun färg... Jag har inte PoleStar i min V90CC och kör i läge Comfort.
Placeringen av backspeglarna är jag inte heller imponerad av, de skymmer sikten i en T-korsning mer än i XC70. Den fördel nya placeringen skulle ge med den lilla siktgluggen direkt vid A-stolpen ser jag inte nyttan av.
Placeringen av backspeglarna är jag inte heller imponerad av, de skymmer sikten i en T-korsning mer än i XC70. Den fördel nya placeringen skulle ge med den lilla siktgluggen direkt vid A-stolpen ser jag inte nyttan av.