- tis 10 jul 2007, 21:26
#116265
Tror inte det e något fel på växellådan eller kopplingen...
Min bil hade liknande problem och det var växeln var felställd med 3 grader... Går att ställa in nånstans under batteriet.(Tror det var nåt sånt, det var typ 20.000 mil sedan så jag kommer inte riktigt ihåg...) Verkstaden ställde in allt och det funkade perfekt, i ungerfär 1 vecka innan allt sket sig igen, då var det växelföraren som knasade, en plastbit hade lossnat och en fjäder hade lossnat från ramen... Snabbt byte på garantin och sedan dess så funkar det perfekt trots idogt misshandlande...
Så kopplingsbyte eller byte av växellåda behövs säkert inte!
/D
Min bil hade liknande problem och det var växeln var felställd med 3 grader... Går att ställa in nånstans under batteriet.(Tror det var nåt sånt, det var typ 20.000 mil sedan så jag kommer inte riktigt ihåg...) Verkstaden ställde in allt och det funkade perfekt, i ungerfär 1 vecka innan allt sket sig igen, då var det växelföraren som knasade, en plastbit hade lossnat och en fjäder hade lossnat från ramen... Snabbt byte på garantin och sedan dess så funkar det perfekt trots idogt misshandlande...
Så kopplingsbyte eller byte av växellåda behövs säkert inte!
/D
Bilen: Saab 9-3 SC Biopower - 08
(Volvo S40 2,4i -04 Såld efter 21.600 mil)
(Volvo S40 2,4i -04 Såld efter 21.600 mil)