Lucif3r skrev:Finns att köpa plastbussningar för inte speciellt många kronor. Gör under för växelkänslan. Tror LMR fortfarande har dom.
Ah jo jag såg det, men tyckte de var rätt dyra (jag är snål som fan :D)
http://www.l-m-r.se/p/volvo/s70-v70-97- ... 0-c70.html
200Kr för gummi.
http://www.l-m-r.se/p/volvo/s70-v70-97- ... svc70.html
700Kr för kullager.
Testar biltema först :D
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... 000019337/
Uppdatering:
Var nu ute och plockade av bussningarna- De såg hela ut men visst lite svampiga verkade de vara. Jag fick iallafall måtten:
8x22x7 så biltemas kullager bör passa perfekt!
Tog även av dammasken till växelspaken och tryckte i massa lithium fett på allt som rör sig. Det är lättare att växla men det är precis som nämdes tidigare, det känns som att vajern inte räcker till när man går från höger och vänster. Låt mig förklara:
Om man tänker sig att man sitter i förarstolen. Att lägga i ettan går fint, likaså tvåan, trean eller fyran. Men när jag går över till den "högra" sidan, dvs femman eller sexan så går det trög. När någon av dessa är i gå det dock utmärkt att växla fram och tillbaka mellan trean, fyran, femman och sexan, men ettan och tvåan blir tröga. Såhär håller det på att växla(höhö) mellan de högra och vänstra sidan.
Jag tänker att det kanske är vajern som är för hårt spänd? Går det att göra den mer slak? Har tittat i haynes boken men hittar ingenting om att justera den.