- lör 01 jul 2017, 21:32
Fel på ABS-lampan lyser lite då och då. Har sitt eget liv. Kommer och går. Oftast om man kört en kort sträcka, stannat upp ett tag (avstängd tändning) och sedan kört iväg igen. Ibland ute i trafiken. Det kan hända att den fräser till. Sedan kommer lampan. Felavläsningen leder till höger givare bak. (Right rear wheel sensor). Ett sätt att få den att slockna som jag brukar mig av är att vid lämpligt tillfälle så slår jag av tändningen i farten, rullar 20-30 meter, och slår på tändningen.
Vad säger felkoderna?
ABS 314 Fault in curcuit
ABS 324 extrapolation.
Givarna har jag bytt. Då har vi ABS-kransen kvar eller kan det vara något annat klassiskt fel som mer invigda känner till? Dålig tätning hos kabelanslutningen in i styrdosan kanske? Vid fuktigt väglag kan den få lite mer nippran. Och har det med elektricitet att göra kan felet ju vara i flera ändar.
Vad säger felkoderna?
ABS 314 Fault in curcuit
ABS 324 extrapolation.
Givarna har jag bytt. Då har vi ABS-kransen kvar eller kan det vara något annat klassiskt fel som mer invigda känner till? Dålig tätning hos kabelanslutningen in i styrdosan kanske? Vid fuktigt väglag kan den få lite mer nippran. Och har det med elektricitet att göra kan felet ju vara i flera ändar.