- tor 06 jul 2017, 23:40
Jag vill ha en minst D4, 190 hästar som jag kan köra även när elen tar slut. Allt annat är ju trafikfarligt.
Moderator: Moderatorer
AndS skrev:De kommer att ha tre utvecklingsalternativ och volymen inledningsvis blir troligtvis att finnas i den "milda hybriden" från 2019. En variant där förbränningsmotor är huvuddrivkälla och elmotor/batteri ska användas för att sänka bränsleförbrukning och laddning av batteriet vid inbromsning. Här är det priset som avgör.Volvo säger ju att alla kommande modeller kommer kunnas få med eldrift från 2019. Så när man byter ut V40-modellen kommer det ju i den också. Tidigare har dom ju sagt att en av de två första som ska komma ut ska vara på CMA-plattformen och en på SPA. Det borde ju betyda att en av de som kommer 2019 är relativt liten. Vilka bilar bygger dom idag på CMA? V40... kanske XC40?
För de dyrare bilmodellerna kommer det att bli två motorlösningen, hybriddrift, som finns idag och sedan även en renodlad elbil där kanske Polestar blir först ut utifrån prisbilden.
När det gäller små elbilar så har nog Geely andra varumärken som får täcka det kundsegmentet.
Ok, spännande. Jag har inte hunnit kika s&ari[…]