- fre 30 jun 2017, 22:10
Är bilen original är ju chanserna väldigt stora att man får hjälp att täcke ev kostnader, från Volvo eller Försäkringsbolag. Är bilen "fultrimmad' är chanserna NOLL.
Spelar ju ingen roll om man har ekonomin för att ta smällen men många andra som inte har råd faller ju för detta också och hela deras ekonomi faller när något händer.
Är man inte medveten om riskerna eller inte förstår dom bör man hålla sig undan "fultrim"
snepo skrev:Spelar en ENORM roll om den är trimmad eller ej OM något skulle hända.Psyko skrev:Spelar ingen roll chip eller inte. Man kan köra ihjäl en original motor också. Har haft några chippade bilar . Olika märken,olika trimföretag. Kör man inte som en biltjuv konstant,så håller det. Mitt råd också BSR helt okey. TM chiptuning helt okey. Autostable helt okey.dkwnejtack skrev:Hej,Var gärna tydlig med vilka risker man tar med den typen av "optimering". Förvänta dig inte att Någon annan betalar någon form av motorskada om du skulle råka ut för en. Eller vilka problem det kan ställa till med om en så enkel sak som att motorlampan börjar lysa.
Jag har köpt en D3 Classic som jag tog till BSR för att få 211hk. När dom grävde djupare i bilen visade det sig att Volvo petat i en D4...Så tyvärr kunde jag inte få 211hk...Däremot 270hk. Bilen går som en dröm. Kraften finns där, men om du inte gasar på går den hur mjukt som helst. Jag kör motorväg på 0.55 enligt bilens mätare.
Mitt enda råd MOTOROPTIMERA.
Är bilen original är ju chanserna väldigt stora att man får hjälp att täcke ev kostnader, från Volvo eller Försäkringsbolag. Är bilen "fultrimmad' är chanserna NOLL.
Spelar ju ingen roll om man har ekonomin för att ta smällen men många andra som inte har råd faller ju för detta också och hela deras ekonomi faller när något händer.
Är man inte medveten om riskerna eller inte förstår dom bör man hålla sig undan "fultrim"