- tor 29 jun 2017, 09:25
#1182175
Men det behöver ju inte vara så stt det är skatten som driver det som händer i rapporten , det kan ju beror på annat, tex att det inte finns någon oja kvar, krig i mellan-östern, eller helt enkelt att de är totalförbjudet att köra själv i bilar med förbränningsmotor.
Hur som helst, De som köper välutrustade dyra bilar som tex XC90, XC60 kommer ju från en massiv värdeminskning om de inom några år kommer att få betala för att ens bli av med dem. Jag tar mig en funderare i alla fall, Ingen som tror på detta scenario kan ju få för sig att köpa ny bil idag. Eller så räknar man i alla med att de bilar som säljs idag har noll-värde om 7-8 år i alla fall.
Lövet skrev:Vet inte heller hur bensin och diesel skattas till döds, definitivt inte i Sverige. De förändringar som diskuteras här ligger ju i storleksordningen 1-2 tusen om året för en genomsnittlig bil.Det har du rätt i .... Om det inom 8 år bli så att folk inte kan sälja sina nuvarande bilar för ett pris utan faktiskt kommer att få betala för att bli av med dem så fick jag för mig att det berodde på att de var pga skattehöjningen.
Men det behöver ju inte vara så stt det är skatten som driver det som händer i rapporten , det kan ju beror på annat, tex att det inte finns någon oja kvar, krig i mellan-östern, eller helt enkelt att de är totalförbjudet att köra själv i bilar med förbränningsmotor.
Hur som helst, De som köper välutrustade dyra bilar som tex XC90, XC60 kommer ju från en massiv värdeminskning om de inom några år kommer att få betala för att ens bli av med dem. Jag tar mig en funderare i alla fall, Ingen som tror på detta scenario kan ju få för sig att köpa ny bil idag. Eller så räknar man i alla med att de bilar som säljs idag har noll-värde om 7-8 år i alla fall.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.