- tis 27 jun 2017, 22:16
#1181916
Jag är inne på en XC60 T8, men eftersom erfarenheter av den bilen är ganska sällsynta för tillfället, så tänkte jag höra med er xc90 T8-ägare.
Vad drar er T8 när batteriet är slut och hur kör ni? Jag gasar mjukt och väldigt sällan fullt vid rödljus. Jag ligger 10-15km/h över gällande hastigheter och ser mig själv som en mjukkörare.
Någon i en annan tråd sa att hans V90 T8 drog 0,65 mellan Göteborg och Skåne när batteriet var tomt, men xc60 är nog mer lik xc90 i förbrukning än V90. Men även ni med V90 T8 är välkomna med era erfarenheter.
Jag har räknat på skattekostnader och annat mellan D4 och T8 och kommit fram till att det skiljer 64.000 kr mellan en likadan T8 som en D4, när man räknar med allt under tre år.
Jag har därför börjat kolla statistiken över hur långa mina resor är och under senaste 100 dagarna har jag kommit fram till att jag kan köra 1000 av mina årliga 1500 mil på el och då räknar jag med 3,5 mils elräckvidd.
Men ibland händer det ju att man åker på långresor och är därför nyfiken på vad förbrukningen på bara bensin hamnar på.
Tackar på förhand!
Vad drar er T8 när batteriet är slut och hur kör ni? Jag gasar mjukt och väldigt sällan fullt vid rödljus. Jag ligger 10-15km/h över gällande hastigheter och ser mig själv som en mjukkörare.
Någon i en annan tråd sa att hans V90 T8 drog 0,65 mellan Göteborg och Skåne när batteriet var tomt, men xc60 är nog mer lik xc90 i förbrukning än V90. Men även ni med V90 T8 är välkomna med era erfarenheter.
Jag har räknat på skattekostnader och annat mellan D4 och T8 och kommit fram till att det skiljer 64.000 kr mellan en likadan T8 som en D4, när man räknar med allt under tre år.
Jag har därför börjat kolla statistiken över hur långa mina resor är och under senaste 100 dagarna har jag kommit fram till att jag kan köra 1000 av mina årliga 1500 mil på el och då räknar jag med 3,5 mils elräckvidd.
Men ibland händer det ju att man åker på långresor och är därför nyfiken på vad förbrukningen på bara bensin hamnar på.
Tackar på förhand!