Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Temp.givaren till instrumentet har ingenting med motorstyrningen att göra, motorstyrningen har en egen temp.givare. Sitter under insuget ungefär vid 3-ans cylinder. Precis framför knacksensorn som har likadant kontaktstycke (kan förväxlas) som sitter i motorblocket. Temp.givaren sitter i topplocket. Temp.givaren till temp.mätaren sitter vid termostathuset. Smakar det bensin vid "C" är BTR-en kass, att den inte startar kan bero på att tändstiften är blöta av bensin.
av Robinaandersson
lennarte skrev:Temp.givaren till instrumentet har ingenting med motorstyrningen att göra, motorstyrningen har en egen temp.givare. Sitter under insuget ungefär vid 3-ans cylinder. Precis framför knacksensorn som har likadant kontaktstycke (kan förväxlas) som sitter i motorblocket. Temp.givaren sitter i topplocket. Temp.givaren till temp.mätaren sitter vid termostathuset. Smakar det bensin vid "C" är BTR-en kass, att den inte startar kan bero på att tändstiften är blöta av bensin.
Btr är bytt, startade inte då började jag pilla i säkringar ryckte 11, som går till pumpen i tanken och även sensorn till lambdan då startade den och gick även haha, börja bluddra vid gas men tomgång funkade fint. Ska det vara så? Satte sen tillbaka säkringen när den startats då gick den bra och gick fint att köra. Men vad ska jag göra de ska väll ändå inte vara så..

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]