- sön 18 jun 2017, 01:03
#1180065
joel80 skrev:Är inte alls med på att en Golf diesel 1,6 med DSG skulle vara motsvarande. Så mycket slöare och den går inte att "tanka" i garaget... man måste åka iväg till nån pump för att få i fler mil! ;)Acc 0-100: 1,6 TDI med DSG, 10,5 s, batteribil 9,6 s. Toppfart 1,6 TDI med DSG 198 km/h, batteribil 150 km/h. När det gäller tankning är jag tacksam att jag slipper hålla på och fippla med en sladd varje gång jag kommer hem eller far iväg. Vet hur illa jag tyckte om det på den tiden jag använde elvärmare på min 855:a. Åker mycket hellre och tankar en gång i månaden eller så.
joel80 skrev:Att sen det skulle vara en snittförbrukning på bara 0,48l/mil tror jag få har. Nu fanns det inte något jätteutbud av dieslar på fuelly.com, men dom jag hittade för 2016 och 2017 så låg totalsnittet på 6,08l/mil.Med en körsträcka på 2000 mil per år och därmed normalt sett rätt hög andel landsvägskörning borde det inte vara något större problem att komma ner i förbrukning med en så liten bil. Omkring halvlitern håller jag mig även med min V70 D4 -15 aut vid landsvägskörning.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut