Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av polkakung
2.5T här också med samma symptom tidigare. Det var VVT/Kamremshjul vid 24000 mil. Åkte till plocka-själv-skrot och letade upp en med normalt glapp som såg nybytt ut. Det tog en helg att byta själv och var inte så kul, men det funkar än vid snart 28000 mil.
av Audio
VaCUm skrev:Jag vill minnas att renblåsning av vevhusventilationen finns i turbomodellernas serviceprogram som ska få den att hålla längre.
Tror t.o.m det är byte specificerat, men är inte helt säker. Åkte på att göra det på T5an i vintras. Tror min hade gått 23500 och det skulle göras vid 24000 enligt schemat, så det verkar väl inte helt ovanligt att de beckar igen runt de här miltalen. Valde förresten att byta delarna då en riktig rengöring på Volvo (Helmia Karlstad) skulle blivit nästan lika dyrt.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Skroten borde man kolla på nästa gång ja.

Min läcker nog också i VVT-enheterna för det är lite fuktigt runt kamremmen. Men så länge det inte märks öht på oljestickan utan bara är lite kladd tänkte jag helt enkelt ignorera det.

Brembo skivor med belägg från Ferodo ru[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]