- lör 27 maj 2017, 20:55
Jag tryckte i nästan en hel tub i koppen efter att jag fått ihop knuten. Jag hoppas att det räcker
Moderator: Moderatorer
Amatörmek skrev:Jag kan inte se något skydd mellan fjäder och tallrik. Jag kanske bör sätta dit ett sådant, eller...?Det svarta staget över motorn under huven är det jag menar.
Skyddet som sitter på fjädern ser helt ut.
Du skriver:
"Det har också hänt att motormomentstagets sidobussning släppt i aludelen, så hela staget ligger mot metallen.
Ger också oljud, och sådant man inte förväntar sig, eller ser på en gång"
Jag har ingen aning om vad detta är för del på bilen, eller vart den sitter. Jag vore jätteglad om du ville guida mig fram till denna. Jag har har letat efter den i Haynes handbok men inte funnit något.
Amatörmek skrev:Jag var ute och kände på staget för att se om jag skulle höra något ljud. Det gick att vicka på fram och tillbaka, men jag hörde ingen klonkande ljud, men det kanske inte går att få fram för hand.Om bussningarna till fjäderbenstaget bara glappar som "vickande" när du rycker i staget, är dom inte skyldiga till ljud.
Tack för länkarna, jag åker iväg imorgon och köper ny bussning. Det kanske är lika bra att byta bägge sidor på en gång.
Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]