Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frankiboy
Jag har titt som tätt haft startproblem med min 740 -90. Idag fick jag köra igång den med startmotorn och växel i. Då gick det. Annars går bara startmotorn runt. Är det något elfel? När jag fick igång den och skulle svänga väster så gick blinkersen snabbare än normalt. Kan det ha något samband? Tacksam för svar.
Att blinkers går fortare beror på att en lampa är trasig fram eller bak . Lampan i sido blinkers är för klen för att märkas. Tuggar den bara runt när du försöker starta eller hostar de till lr något annat? Händer de alltid? Varm eller kall bil?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
av frankiboy
robinb3rgsten skrev:Att blinkers går fortare beror på att en lampa är trasig fram eller bak . Lampan i sido blinkers är för klen för att märkas. Tuggar den bara runt när du försöker starta eller hostar de till lr något annat? Händer de alltid? Varm eller kall bil?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Startmotorn går runt men det känns som om bilen ej får någon gnista eller bensin. Det pyser från motorn när den väl startar. Varm eller kall spelar ingen roll. Problemet händer ca en till två gånger i veckan. Ibland startar den felfritt men idag tog det lite tid så jag "körde" igång den med ettan i utan koppling och då starta den. Så det borde gå att dra igång den. Kan jag behöva injection cleaner?
av NilsO
Du kan felsöka genom att kolla om det finns gnista när den inte startar.

Om det alltid går lätt att dra igång eller rulla igång bilen, eller om man kör bilen på startmotorn som du gjorde och den sedan startar direkt när man släpper nyckeln, så brukar felet vara glapp i tändningslåset. Då byter man ut brytarplattan på baksidan av tändningslåset (ganska enkelt).

Men felsök först. (Injection cleaner hjälper inte på startproblem.)

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]