Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbe_s40
hej hej jag har en kompis som har en s40 t4 01 som han har haft sänkningsfjädrar på som jag är intresserad av men passar dom på min s40 2,0t 01??
Tack för alla svar! // Tobbe
Användarvisningsbild
av MartinS
Japp
Användarvisningsbild
av MartinS
Japp
av Tobbe_s40
för vissa säger att dom inte passar men det borde dom göra kan ju förfan inte vara någon skillnad på t4ans fjädrar och 2,0t litar på dig:D tack....
Användarvisningsbild
av MartinS
Tobbe_s40 skrev:för vissa säger att dom inte passar men det borde dom göra kan ju förfan inte vara någon skillnad på t4ans fjädrar och 2,0t litar på dig:D tack....
Det är ingen skillnad om båda är en 01:a. Det enda som kan skilja är hårdheten på dämpare fjädrar, men det är ju ointressant i det här fallet.

/Martin

PS. Jag förutsätter att ingen av er har nivåreglering.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Om det nu inte, mot alla odds skulle passa är det väl bara att lämna tillbaks dem till din polare.
av Tobbe_s40
MartinS skrev:
Tobbe_s40 skrev:för vissa säger att dom inte passar men det borde dom göra kan ju förfan inte vara någon skillnad på t4ans fjädrar och 2,0t litar på dig:D tack....
Det är ingen skillnad om båda är en 01:a. Det enda som kan skilja är hårdheten på dämpare fjädrar, men det är ju ointressant i det här fallet.

/Martin

PS. Jag förutsätter att ingen av er har nivåreglering.

jupp...
av Tobbe_s40
Fluffen skrev:Om det nu inte, mot alla odds skulle passa är det väl bara att lämna tillbaks dem till din polare.
japp..
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]