NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mainliner
Har en t5a uttagen sent 2006 men såldes ny som en 2007a. Den saknar Aux-uttag i mittkonsolen men stereon går att ställa om till Aux och det är en High performance stereo.
Lyfter jag på förvaringslådan så finns där en sladd som inte är ikopplad, kan det vara Aux-sladden och bilen är förberedd för Aux men ej inkopplad?
Om jag hittar förvaringslådan med Aux-uttag från skroten, kan den passa mot kontakten?
Någon som lyft på sin med Aux och känner igen sladden?

Lyckas inte bifoga bilden på sladden från min bil, men kontaktstycket är svart och rött, tre sladdar löper från den. Hela sladden är som inlindad i ett skyddande hölje av typ tunn skummgummi.
Med vänlig hälsning, Magnus
av Marbas
På min V50 2007 sitter aux-uttaget bakom mittkonsollen. Titta till höger om konsolen i hörnan vid förvaringsfack, sitter ett inbyggt uttag där.

Är inte hemma vid bilen annars hade jag tagit en bild.
av mainliner
Min saknar uttag där, förvaringslådan jag har är alltså utan. Lyfter jag på lådan så finns där en sladd med en kontakt, jag undrar om det kan vara sladden till Aux och om jag bara köper en förvsringslåda med uttag på kan koppla på den?
Kan du lyfta/lossa på din låda och ta en bild på sladden och hur den är kopplad så vore det toppen :)

Jag tror min är förberedd för Aux men den som köpte bilen ny valde inte det tillägget.
EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]