Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dukie
Planerar att sätta in en Dash cam i min XC90 -05. Jag har monterat ner innetaks belysningen och mätt på kontakterna, med hittar bara konstant 12V.

Finns ett kopplingsschema eller vad som ligger på kontakterna?

Är ute efter 12V vid tändningen.

Mvh

/Henrik
Bilagor
xc90_2.JPG
xc90_2.JPG (94.77 KiB) Visad 180 gånger
xc90_1.JPG
xc90_1.JPG (144.85 KiB) Visad 182 gånger
av 2ägaren
Själv har jag alltid dragit kablar innanför innertaket för sån montering. Innerbelysning brukar oftast inte vara ett bra ställe att koppla in sig på pga klena säkringar, och som du säger lite speciell inkoppling på dem.
av glock40sw
Du kan ha en grå 4-polig kontakt under instrumentbrädan, vänster om mittkonsolen som är avsedda just för extrautrustningen. Tyvärr har den kanske redan använt om bilen är fullutrustade från fabriken vilket var i mitt fall ,så jag fick ta strömmen från säkringar under instrumentbrädan. Kabeldragningen för kamera är inte problem, min kamera sitter på höger sida och kabel sitter gömt i springan av framkanten av innertak instucken i en bit av skyddsstrumpa och sen ner under beklädnaden av A-stolpen.

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]