- fre 19 maj 2017, 11:37
Lång beskrivning först. kortare längre ner. Men allt är sammanfattat vad som är problemet som jag behöver ha hjälp med.
Blir antingen ute låst eller innelåst i bilen. Bytte bromsok på 2 hjul igår men hade monterat en bromsklossen fel. Vände den rätt efteråt.
Men under provturen så fick jag felmeddelandet "Bromsfel stanna bilen omedelbart". fick ett ryck underfärden så slocknade instrumentpanelen. Men motorn rullade. Så körde hela vägen hem. Där dog motorn. Ville inte starta. Så vände bromsklossen. Efter par omstarter så fungerade den igen...
Nästan samma sak hände för 2 veckor sen. Efter Cruisingen i Tidaholm så kom jag inte in i bilen. Efter lite jox kom jag in i den och kollade säkringarna. tydligen visade sig det var nått jox med larmet. Trots att larmsäkringen var hel. Ryckte ut larmsäkringen och tryckte i den igen, då gick den igång som normalt.
går det att koppla ur larmet utan att påverka övriga systemet?
Har plockat ur mobila enheten, som egentligen tillhörde en Mercedes, vet ej om den kan ha göra med den?!
Nyckeln (lock/unlock) fungerade inte när detta hände.
Batteriet ej urkopplat.
Felkoder
P0600
Connection Link error ECM
SRS Airbag standard (om man kopplat ur batteriet, men detta är inte gjort, utan systemet startat om själv).
Klockan är nollställd varje gång.
1-3 Ryck under färd.
Slocknad instrumentpanel
AC fungerar
Motor går
Varningstriangel fungerar ej
Blinkers fungerar ej.
Tutan fungerar ej.
Varselljus enbart.
inga bromsljus.
Verkar som allt är seriekopplat till ECM.
Undrar vart jag skall börja?
I tidaholm drog jag ur ECM säkringen, då slocknade SRS felkoden.
Blir antingen ute låst eller innelåst i bilen. Bytte bromsok på 2 hjul igår men hade monterat en bromsklossen fel. Vände den rätt efteråt.
Men under provturen så fick jag felmeddelandet "Bromsfel stanna bilen omedelbart". fick ett ryck underfärden så slocknade instrumentpanelen. Men motorn rullade. Så körde hela vägen hem. Där dog motorn. Ville inte starta. Så vände bromsklossen. Efter par omstarter så fungerade den igen...
Nästan samma sak hände för 2 veckor sen. Efter Cruisingen i Tidaholm så kom jag inte in i bilen. Efter lite jox kom jag in i den och kollade säkringarna. tydligen visade sig det var nått jox med larmet. Trots att larmsäkringen var hel. Ryckte ut larmsäkringen och tryckte i den igen, då gick den igång som normalt.
går det att koppla ur larmet utan att påverka övriga systemet?
Har plockat ur mobila enheten, som egentligen tillhörde en Mercedes, vet ej om den kan ha göra med den?!
Nyckeln (lock/unlock) fungerade inte när detta hände.
Batteriet ej urkopplat.
Felkoder
P0600
Connection Link error ECM
SRS Airbag standard (om man kopplat ur batteriet, men detta är inte gjort, utan systemet startat om själv).
Klockan är nollställd varje gång.
1-3 Ryck under färd.
Slocknad instrumentpanel
AC fungerar
Motor går
Varningstriangel fungerar ej
Blinkers fungerar ej.
Tutan fungerar ej.
Varselljus enbart.
inga bromsljus.
Verkar som allt är seriekopplat till ECM.
Undrar vart jag skall börja?
I tidaholm drog jag ur ECM säkringen, då slocknade SRS felkoden.
- By Jultomten