Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bulln
Har bytt bromsvätska på min bil. Efter bara några mil så blir den svart igen. Innan jag bytte så var det en beläggning av svart hinna inne i behållaren. Ser ganska tråkigt ut. Men allting fungerar som det ska.
Men man blir nyfiken varför det blir så där..
Användarvisningsbild
av Nexus
bulln skrev:Har bytt bromsvätska på min bil. Efter bara några mil så blir den svart igen. Innan jag bytte så var det en beläggning av svart hinna inne i behållaren. Ser ganska tråkigt ut. Men allting fungerar som det ska.
gjorde du rent i behållaren??
jag brukar fylla på och suga ur behållaren tills det blir ganska klart i den .sen suga vid respekiive hjul tills det kommer ren fin bromsvätska.
då är hela systemet med ny vätska och blir ej svart på bara några dagar.
Många verkstäder fuskar med att bara byta i behållaren då kan man lika bra låta bli det över huvud taget.
av bulln
grammse skrev:
bulln skrev:Har bytt bromsvätska på min bil. Efter bara några mil så blir den svart igen. Innan jag bytte så var det en beläggning av svart hinna inne i behållaren. Ser ganska tråkigt ut. Men allting fungerar som det ska.
jag brukar fylla på och suga ur behållaren tills det blir ganska klart i den .sen suga vid respekiive hjul tills det kommer ren fin bromsvätska.
Många verkstäder fuskar med att bara byta i behållaren då kan man lika bra låta bli det över huvud taget.
Ja det har jag gjort! Ska rengöra en gång till och skölja ur tills som du säger att det kommer ren olja ut ur ledningarna..
Användarvisningsbild
av Nexus
bulln skrev:
grammse skrev:
Ja det har jag gjort! Ska rengöra en gång till och skölja ur tills som du säger att det kommer ren olja ut ur ledningarna..
japp gör så det blir kanon bra :wink: :wink:
Mvh Magnus
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]