Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mangesvolvo
Köpråd för att köpa bromsok hö-fram och vä-bak till min v70+s 2003? Helst med 24tim leverans. Ska beställa inatt så hoppas delarna kommer innan helgen.
Har kollat skruvat, mf.l. men finns så många att välja på. Dvs. diameter mm. hur vet jag vilket som är rätt när det är original sen tidigare?
Helst billigt, men verkar som en del kolvar inte medföljer. Eller?
Avluftningsnippel, är den alltid med gummiplopp? Då kompisen knäckte den förra som hade mutter istället för gummiplopp, bilen har stått en vecka.

---

har glapp i ratten när jag är ute o kör. men inget i låg fart. Har fått råd från bilmek att byta styrstaget på höger sida, men frågan är om det är den yttre eller inre staget. För jag undrar om det är svårt att byta den själv om det är den inre eller yttre? Tänkte beställa från samma ställe.

Tack för svar.
Biltema har ok, har själv utvärderat dem i ett år och fungerat felfritt. Man brukar inte få med sadeln. Metall delen som håller ner klossarna / den som sitter skruvad i bilen. Så ej heller på biltema. Inre styrstag byter man inte så lätt, ca 6ggr jobbigare än yttre :) ungefär.
200 kr skillnad mot vad? Skruvat är nog ungefär samma lika kvalitetsmässigt, båda är noname från okänd tillverkare. Från Tyskland får du nog märkesok marginellt dyrare än Biltema men då får du vänta istället.
av monza
Bromok är i princip bara en metallklump med en kolv inmonterad. Jag har två ok från Biltema o ett som köpt från Meca. Samma lika low-tech så jag köper där det är billigast.

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]