- tis 16 maj 2017, 21:38
HUD kan man strunta i - den flyttar sig som den vill i rutan, tröttnade på att justera placeringen, den stängdes av (nej vi har inte flera olika nycklar eller olika inställningar - ett default läge och manuell inställning av stol när min sambo kör bilen).
Tidigare var det pip när man åkte över sträckad linje, nu styr bilen emot - stökigt och obehagligt - stängdes av.
Spotify appen är så seg att den inte används.
Sportstolarna är alldeles för hårda - onödiga pengar.
Nedvikningsbar backspegel vet jag inte om den är standard eller tillval - kass funktion, seg och viker sig ibland & ibland inte, när den viker viker den för långt, man får titta på dörren - avstängd, snabbare och bättre att justera dit man vill själv.
Takluckan tycker jag inte är riktigt 100, man måste dra bak tyget hela vägen bak för att öppna takluckan, man kan tilta i bakkant om han har framdraget tyg, man kanske inte vill öppna upp för hela taket för att öppna takluckan. Panoramataket är inte 100.
Keyless är riktigt segt, fungerar ibland ibland inte, man får ibland trycka 3-5 gånger innan bilen fattar att man vill låsa. så jag låser och låser alltid upp med fjärren. När man tvättar däremot då jäklar får dörrhelvetet frispel och låser och låser upp sig så man får spader..
Bensparksöppning av baklucka är segt och fungerar ibland, ibland inte. Samma sak med att stänga, både med fot och med knapp, man får ibland trycka 3 gånger för att den ska hajja.. Den är lite seg att dra ner för hand.
Telefonintegrering - BRA då har man spotify och telefonen i mittkonsollen som fungerar ganska bra.
Vad alla som använder sin bil för att köra saker måste skaffa: Takräcke & dragkrok + släpkärra - det kommer ni att behöva.
Vi hade klarat oss lika bra med en S90 som en V90 - eftersom det är ett lastutrymme som bara klarar att lasta mjuka väskor, eller en V60 - eftersom vi endå tvingas använda släpkärran..
Parkeringssensorer fram är ett måste - eftersom man sitter på golvet så ser man inte fronten på bilen..
Man skulle kunna säga att det mesta är meningslös utrustning, eftersom alla säkerhetsdetaljer som är både stökiga och bra är standard.. Köp en standardbil och lägg till skinn om du vill ha det och B&W högtalarna om du gillar musik - för allt i världen - glöm inte dragkrok - den kommer du behöva!
Med facit i hand - kommer jag köpa en ny volvo 90 serie? Nej. Fortsätter Volvo med samma stolar och märkliga seghet i andra bilar får jag köra pizzaräser (men jag gillar inte BMW & Audi har lika hårda stolar som Volvo) då återstår koreanska bilar. Handen på hjärtat så kanske Volvo är en omarbetad KIA... Eller så får man titta på Opel, trodde inte att jag skulle säga det, men kanske..