- sön 14 maj 2017, 18:19
Krollspell skrev:Spid3r skrev:Ni kan tänka er hur illa det blir när de (verkstäderna) börjar snacka om att detta är en "produktegenskap" (inget att göra åt, acceptera), aldrig alltså ska jag acceptera detta!Krollspell skrev:Jag kan bara hålla med er, detta är för trist.. och för dåligt!För mig känns detta helt jäkla obegripligt... någon (Volvo) måste veta exakt vad det beror på. Verkstäderna runt i landet måste ha fått en massa som har klaget på samma symptom och vidare måste Volvo har fått en massa samtal på det här och de olika åtgärderna som hittills var varit ofruktbara.
Jag har fått 2 av mina Pirellidäck utbytta då de efter kontroll under press inte var "runda"...
Det blev betydligt bättre men inte bra. Sedan snart 3 veckor åker jag nu på dubbfria vinterdäck eftersom Volvo krävt att Pirelli först ska kolla däcken i deras egna maskiner innan Volvo vill gå vidare med bilen. Så att välja mellan att bli stående på Volvos gummiverkstad alt sätta på vinterdäcken så valde jag det senare... Verkar ta evigheter detta...
Uppgraderade mjukvaran i bilen i fredags, då man sa att där fanns bl a ny mjukvara till four-c/luftfjädring. Tycker just nu att det n ä s t a n känns helt bra, men tvekar och lär köra mer i olika farter..
Men less? Ja det var bara förnamnet just nu... :shock:
För mig låter det som att Volvo PV vet exakt vad detta är... men åtgärderna är förmodligen skitdyra och de hoppas på att folk vänjer sig detta.
Jag blir så jäkla förbannad... :-O)
Ja skumt, enligt min Volvoåterförsäljare Bra Bil så påstår man sig inte känna till detta problem. Jag har t o m mailat länken till denna tråd...
Börjar tröttna rejält nu...