Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av doffe
Jag råkade ha sönder chippet i stilettnyckeln när ja skulle laga fjädern :oops:
Och jag har ingen annan!!
Och nu går inte startmotorn ens
Måste bilen in till Volvo för kodning eller hur funkar det?
Vad kostar kalaset?
Bilen är en V70 d5 2005
Hur mycket det kostar beror helt på hur du försöker åtgärda det. Men en ny färdigslipad nyckeldel (exklusive fjärrdelen) till din bil ligger troligen på runt tusenlappen. Sedan vill säkert Volvo ha några hundralappar till för att lägga in den som behörig på bilen.
doffe skrev:Jag råkade ha sönder chippet i stilettnyckeln när ja skulle laga fjädern :oops:
Och jag har ingen annan!!
Och nu går inte startmotorn ens
Måste bilen in till Volvo för kodning eller hur funkar det?
Vad kostar kalaset?
Bilen är en V70 d5 2005
Försäkring?
Försäkring har ja inte tänkt på
Den är "halvförsäkrad"
Vet någon om bilen måste in till Volvo för programmering?
Jag har ingen reserv nyckel heller.
Då blir det bärgare
doffe skrev:Fjärdelen har jag och nyckeln
Det är bara "chippet" som är defekt
Visst. Det har vi alla redan förstått. Det går sannolikt att bara beställa chipet någonstans på ebay, limma dit det och sedan få Volvo ÅF att programmera in det. Kan ta lite tid att få hem det dock och något sådant kan du inte räkna med att köpa hos din Volvo ÅF. Finns inga lösa chips där. Vill du ha en snabb och enkel lösning är det komplett nyckeldel det handlar om.
Såklart du kan, köp några nycklar på skroten och plocka ur deras transponder så att du har lite reserver nu då :)

När du åker till Volvo för att lägga till nycklar så börjar det med att rensa bort allt ur startlistan och sedan får man sätta varje nyckel, en efter en, i tändningslåset under processen med Vida.

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]