Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av amik
Jag har en xc70 -02 och motorn hackar vid gaspådrag, börjar vid ungefär 100, 110 km hastighet, någon som vet vad det beror på.
av Rådlös
Du måste skriva mer! Har du kollat tändstift? Har du skött service? Har du bytt bränsle- och luftfilter? Har du läst av eventuella felkoder? Har du kollat något annat misstänkt? Händer detta alltid eller är det bara tillfälligt? Hur länge har det pågått?

Du måste berätta mer och gärna redan i rubriken.
av amik
det har pågått ett par veckor, har inte kollat t-stift, finns inga felkoder, luftfilter ok, jag hade en v40 tidigare som gjorde så och det var en tändspole som det var fel på ,kan det vara så här också tro
av andersuw
Hur vet du att du inte har några felkoder? Vad är det för läsare du använder?

Om det vore fel på en tändspole borde du ha felkod för det felet.
av amik
jag har väl inte sagt att det är en tändspole och jag har inga felkoder som jag skrev , jag bara undrade OM det kunde vara det
av andersuw
Nej du har inte sagt att det är en tändspole som trilskas och jag har heller inte påstått att du gjort det. Så varför diskuterar du den saken?

När det gäller din undran om det kunde vara en tändspole så besvarade jag den med konstaterandet att du i så fall borde ha felkod på spolen. Däremot besvarade inte du min undran om på vilket sätt du fastställt att du inte har några felkoder.
av amik
min son har en felkodläsare, det är därför jag vet att jag inte har några felkoder OK
Användarvisningsbild
av SBergdahl
amik skrev:min son har en felkodläsare, det är därför jag vet att jag inte har några felkoder OK
Det spelar roll vad för felkodsläsare, därav frågan misstänker jag. Sen vet jag inte om den tykna tonen är avsiktlig eller inte men den hjälper nog inte.

Bränslefilter är ju nästan gratis att byta på prov jämfört med att börja felsöka saker i motorrummet och dessutom lätt att byta så det kan väl vara ett bra ställe att börja på. Det ser förmodligen rätt rostigt ut och då lär det ha suttit sen bilen var ny typ..

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]