SundanceKid skrev:Jag har 8500 i förmånsvärde på min v90 t5. Kan det stämma?Låter mkt men är det mycket utrustning så kan det kanske vara så. Min skulle kosta typ 5800kr men jag har 40% reducering pga Bifuel.
Moderator: Moderatorer
SundanceKid skrev:Jag har 8500 i förmånsvärde på min v90 t5. Kan det stämma?Låter mkt men är det mycket utrustning så kan det kanske vara så. Min skulle kosta typ 5800kr men jag har 40% reducering pga Bifuel.
AnteHag skrev:Jag kommer ca 25-27 mil landsväg på gas. Dock klar gasmacken där jag tankar enbart trycka i max 14kg.Oj det var inte långt, nu har jag vissetligen en v70 men jag har kommit 40mil på en fyllning (landsvägskörning 90-120km/h.
Enligt min servicekille så säger även han att det används bensin även när den går på gas vilket gör det hela ännu sämre.
Vi har 2 st V90 Bi-fuel och en V70 -16 Bi-fuel på firman och alla strular och hackar dessvärre!
Strei73 skrev:Den reduceringen har ett tak på 10000kr, så på en V90 bi-fuel borde det vara omöjligt att få 40% reduktion.SundanceKid skrev:Jag har 8500 i förmånsvärde på min v90 t5. Kan det stämma?Låter mkt men är det mycket utrustning så kan det kanske vara så. Min skulle kosta typ 5800kr men jag har 40% reducering pga Bifuel.
Sledde skrev:Lägger upp några bilder på bagaget då det fanns intresse att se hur mycket gastanken påverkar utrymmet:Kul med bilder, det är svårt att hitta någon annanstans!
Det är en väldigt skitig bil så ni får ha överseende med det
Några andra nackdelar med gastankarna:
*simkortet för datatrafik sitter under golvet och detta måste skruvas loss för att få upp det.
*skidluckan går inte att öppna då golvet är i vägen.
*krokarna för att hänga matkassar kommer för långt ner då golvet är höjt, så de fungerar inte bra.
*golvet blir inte plant när man fäller sätena.
Oftast i fulla rattslag börjar abs/antispin l[…]