- tor 11 maj 2017, 16:39
#1172115
Har haft min nya V90 (25 mil) i ca tre veckor och upplevt en del små irriterande detaljer jag inte förväntar mig av en bil i detta segment.
Dels satt högtalargallret på instrumentbrädan snett, ett hörn stack upp ovanför, ruggigt fult men var lätt åtgärdat. Sedan var det repor i lädret på ratten, som om någon har rispat med något vasst. Detta fanns på tre olika ställen och det är oskönt att hålla i skavet.
Under färd hör man ett skallrande från handtaget i taket på förarsidan. Hade liknande problem på min XC70 MY15 men det avhjälptes med att drog åt skruvarna men problemet kom tillbaka efter några månader.
Mailar min ÅF om detta men inte helt oväntat får man inget svar. Åker dit efter några dagar och visar det som jag stör mig på. Han tillkallar en tekniker för handtaget. Han i sin tur säger, jag ska slå lite på datorn på din bil, efter 2 minuter säger han att Volvo skall återkalla den för att åtgärda ett konstruktionsfel på innertaket. Samtliga bultar måste bytas då det finns en rapport om att de har gått av. Man måste alltså montera ner innertaket, ta loss airbag gardinerna och byta de där bultarna. Detta kommer att ta minst 2 dagar.
Är det inte sjukt dåligt av ÅF att inte nämna sånt vid leverans? Det kändes mer som en slump att jag fick information av detta än att frivilligt skulle meddela mig detta...
Någon annan som blivit kontaktade av Volvo gällande detta?
Dels satt högtalargallret på instrumentbrädan snett, ett hörn stack upp ovanför, ruggigt fult men var lätt åtgärdat. Sedan var det repor i lädret på ratten, som om någon har rispat med något vasst. Detta fanns på tre olika ställen och det är oskönt att hålla i skavet.
Under färd hör man ett skallrande från handtaget i taket på förarsidan. Hade liknande problem på min XC70 MY15 men det avhjälptes med att drog åt skruvarna men problemet kom tillbaka efter några månader.
Mailar min ÅF om detta men inte helt oväntat får man inget svar. Åker dit efter några dagar och visar det som jag stör mig på. Han tillkallar en tekniker för handtaget. Han i sin tur säger, jag ska slå lite på datorn på din bil, efter 2 minuter säger han att Volvo skall återkalla den för att åtgärda ett konstruktionsfel på innertaket. Samtliga bultar måste bytas då det finns en rapport om att de har gått av. Man måste alltså montera ner innertaket, ta loss airbag gardinerna och byta de där bultarna. Detta kommer att ta minst 2 dagar.
Är det inte sjukt dåligt av ÅF att inte nämna sånt vid leverans? Det kändes mer som en slump att jag fick information av detta än att frivilligt skulle meddela mig detta...
Någon annan som blivit kontaktade av Volvo gällande detta?