AndreasThn skrev:Strei73 skrev:Min fungerar som förväntat. Det rycker lite på lägre varvtal men inte på motorvägsfart. Passaten jag hade innan gick bättre på gas än bensin, den var klart piggare och mera harmonisk, den körde jag nästan uteslutande på gas medans jag tycker förbrukningen på gas i Volvon inte stämmer alls, den drar oväntad mycket gas. Kör tyvärr mest på bensin så här i början. Sedan har Passaten en egen givare i mätarhuset och i färddatorn vilket Volvo saknar. Det är en miss om man vill göra det rätt.
Min kollega kom nyss hem från en resa södra Tyskland och han påstår att Volvon blandar Bensin och Gas på ett sätt Passaten inte gjorde. Så det är svårt att räkna ut vad den egentligen drar.
Det finns helt klart en del nackdelar att välja Bifuel, platsen i skuffen är ju riktigt dåligt om man behöver ha med sig mycket grejer.
Hur långt kommer du på en gastank? Stad resp landsväg.
Ja det är ju lite svårt att veta, men jag körde 34 mil när det började lysa rött, så lägg till kanske 4 mil till, då åkte jag Göteborg-Örebro vilket är mestadels sträcker under 90 och rätt lungt. Några 40 mil som Volvo uppgett är det inte. Örebro-Göteborg körde jag kring 30 mil, men då verkar gasen i Örebro vara sämre än den i Göteborg.