Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! jag är sugen på att få lite mer effekt ur min volvo.

Det är en S40 av årsm. -99 som har rullat 7200mil.
Motor: 2.0t Fas1

Har monterat 2.5tum sportavgas från BSR.

Kommer växelådan att hålla för trimningen? Någon som har erfarenhet av det jag vill göra.

Saker som jag bör tänka på.

Hälsningar,
Lars
Användarvisningsbild
av MartinS
Hej,

Det finns inget att fundera på. Trimma på. Jag körde med steg 2 från en annan firma i fem år och 10.000mil på min 2.0T-98 och det gick utmärkt bortsett från en del fel i programmet, men väljer du bsr går det säkert utmärkt.

/Martin
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hur är det med service efter en sådan trimmning. Tändstift, börja tanka 98 okt, filter osv.

/Lars
Användarvisningsbild
av Micke_d
the_dolph skrev:Hur är det med service efter en sådan trimmning. Tändstift, börja tanka 98 okt, filter osv.

/Lars
Efter en sådan liten effektökning så behöver man inte göra något specielt ... åker man lite mer "effektivt" så kanske man kan hurta till det lite med att byta stift lite oftare typ var 1000mil tex ... å kanske ett oljebyte minst 1ggr / år

// Mvh
Användarvisningsbild
av MartinS
Du skall tanka 98, och hårdare stift skadar inte men är absolut inte nödvändigt.

Tändstiften räcker att bytas var 3000:e mil. Oljebyte skall ju alltid göras varje år oavsett trim eller ej.

/Martin
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]