- lör 06 maj 2017, 11:33
Själva grejen är väl att det lätt drar iväg när man inte vet exakt vad som är problemet.. Jag lämnade in bilen för felsökning och reparation, fick tillbaka bilen i omgångar utan att vi "stängde notan" så att jag kunde köra ett tag och se om problemet försvann. (Serviceteknikern bytte som sagt först tändstift.) När det inte blev speciellt mkt bättre lämnade jag in igen.. Kommer jag ihåg rätt byttes bränslepumpen då.. Det gjorde stor skillnad på gången med den misstände ändå då och då.. Då byttes spridarna och med det försvann hela problemet.
I och med att hela processen var för samma fel blev allt (förutom tändstift en som försäkringsbolaget inte ansåg vara en del av problemet.. Vilket dom nog hade rätt i) samma försäkringsärende och gick på den extraförsäkring jag tog ut vid köp av bilen. Skulle det inte gått på den hade det blivit på maskinskadeförsäkringen, där teknikern hade notering på vägmätarställningen första gången jag var inne med problemet som då var under 10k mil. Vilket gjorde att jag isåfall klarat mig med lägre summa än efter 10k, även om bilen under reparationstiden rullade över 10k.
Vad jag försöker säga är väl att du bör försöka se till att prata med teknikern om det och om vad du har för markinskadeförsäkring och hur man ev ska gå tillväga för att hitta problemet... :)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13