Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev:Du kan ju alltid maila den som äger bilfiman i fråga och berätta om det dåliga bemötande och den dåliga attityd du som kund upplevt. Jag menar, hur stor är chansen att du går just dit igen?
Ja jag överväger att åka till annan ort men ändå Volvoverkstad.
Sambon har en V70II 2008 som drabbats av samma sak. Vindrutan har lossnat i överkant och vatten läcker in, först i högra hörnan men nu fram till backspegeln ungefär. Rutan är aldrig bytt. Bilen har gått 21000mil.

Var till Bilia och visade upp bilen och det var inga konstigheter eller diskussion, Volvo står för hela kalaset. :-)-)
S80_140HK skrev:Var till Bilia och visade upp bilen och det var inga konstigheter eller diskussion, Volvo står för hela kalaset. :-)-)
Visst ,men din Verkstad (Bilia) måste veta processen. Från början räckte det med att meddela Volvo, Sen stramade man upp det och det krävdes att verkstaden hade bildbevis. Sen stramades det upp ytterligare så nu krävs rörliga bilder / film som visar när vattnet rinner in för att Volvo ska ta det på goodwill.

Om din verkstad byter utan att först dokumentera allt detta och få ok från Volvo centralt är det kört och man får betala själv.
apersson850 skrev:När jag fick min ruta bytt hösten 2016 var det på bildnivån. Jag hällde vatten på taket vid rutkanten och fotograferade dropparna på golv och säte, samt vattnet på insidan av rutan.
Men 2017 duger inte detta. Detta måste filmas av verkstaden så man inte stänkt på vatten för hand.
Fast samtidigt så känns det som att det inte är mitt jobb att säkerställa att min Bilia-verkstad vet vad som gäller.... :roll:

Om inte så utgår jag ifrån att jag som kund blir meddelad om detta innan verkstadsbesöket äger rum, annars får dom inte en spänn av mig.
Som vanligt är det förstås några idioter som utnyttjat det faktum att Volvo är seriösa och tar ansvar för sina misstag. Resultatet blir att man måste krångla till det för alla.
När jag fick min ruta bytt pratade de något om max sex år gamla bilar. Men om det var sant vet jag inte, eller vems regel det skulle vara.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]