Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Swedhawk
Hej
Min ena nyckel bara la av här om dagen.
Det vill säga att bilen vägrar starta med den en nycklen men startar snällt med den andra.
Vad jag förstår så måste jag först beställa ny nyckel och sedan få den inkodad av volvo verksatd.
Vet någon vad detta kalaset kostar??

MVH

Swedawk
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Jag frågade på Nordiska Bil vad dom skulle ha för en extranyckel och dom sa ca 1000:- inklusive omkodning. Har dock inte köpt någon så jag kan inte svära på att det stämmer.
Användarvisningsbild
av Nexus
Swedhawk skrev:Hej
Min ena nyckel bara la av här om dagen.
Det vill säga att bilen vägrar starta med den en nycklen men startar snällt med den andra.
Vad jag förstår så måste jag först beställa ny nyckel och sedan få den inkodad av volvo verksatd.
Vet någon vad detta kalaset kostar??

MVH

Swedawk
Den kanske går att coda in igen?? har bara tappat minnet.
En ny nyckel +inkodning ligger runt 1000 lappen.
av Frigge
Det är inte troligt att bilen "glömmer" en nyckel, tror aldrig jag varit med om det faktiskt. Däremot brukar antennringen kunna bråka på V40 men å andra sidan skulle inte den andra nyckel fungera heller isf.
Användarvisningsbild
av Nexus
Frigge skrev:Det är inte troligt att bilen "glömmer" en nyckel, tror aldrig jag varit med om det faktiskt. Däremot brukar antennringen kunna bråka på V40 men å andra sidan skulle inte den andra nyckel fungera heller isf.
På Toyota är det vanligt att man får coda in nycklarna igen. speciellt reservnyckeln som "ligger av sig".
Även DEFA larm har detta symtom "att tappa minnet"
Det var av den erfarenheten jag föreslog "coda in igen" :oops:
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]